För en vecka sedan lade jag ut en enkät till Uddevallabloggens läsare om Bohusläningens nya layout som presenterades den 9 oktober.
81 personar har röstat och rösterna fördelade sig sålunda:
25 % tycker att det är ingen skillnad på den gamla och nya layouten.
24 % tycker att tidningen blivit mycket sämre.
17 % tycker att tidningen blivit bättre.
16 % tycker att tidningen blivit mycket bättre.
16 % tycker att tidningen blivit sämre.
Inget entydigt svar således. De som tycker att tidningen blev bättre utgör alltså endast en tredjedel av dem som har besvarat enkäten.
I Reporterjournen förra veckan blev det både ris och ros till den nya layouten och det kan väl vara en bra sammanfattning.
Nu är det ju inte så att folk i allmänhet är så engagerade i hur Bohusläningen ser ut utan man får fråga för att få reda på vad de eventuellt tycker. Några säger att tidningen blivit för plottrig, några att man vänjer sig vid allt. När jag frågar hustrun så utbrister hon att "det är för mycket annonser!"
Nåväl, det var det väl före förändringen också. Och så var det här med den gamla loggan som försvann. "ATTANS SÅ KLÅFINGRIGT OCH ONÖDIGT!"//
Det absolut sämsta är att Bohusläningen censurerade bort Mellis och ersatte honom med en tecknare som är... kass...
SvaraRaderaAllmänt var debattsidan lättare att läsa förr. I övrigttycker jag layouten är bättre. De många annonserna vittnar om att det går bra för våra företag och i botten är det bra. Men det är ju tråkigt om det blir som GP där halva tidningen är annonssidor...
SvaraRaderaHåller helt med om att debattsidan, som förut var något av det bästa i tidningen, nu har blivit något plottrigt med stympade inlägg. Ge oss tilbaka en dabattsida värt namnet. Ledarsidans bild fyller ingen funktion i den storleken det har nu. Det finns således plats att ta av.
SvaraRadera