2013-10-27

Fortsatt strul med mitt Googlekonto

Sedan mitt epostkonto (gmail) blev kapat förra söndagen har det varit mycket strul med min e-post. Mejl som jag skickar kommer inte alltid fram och kanske värst av allt upptäckte jag i eftermiddags av en händelse ett 30-tal mejl som fanns i Papperskorgen i gmail.

Så om du har skickat mejl till mig på min gmailadress och inte fått svar så kan det vara det som det beror på.

Inkommande mejl hamnar alltså direkt i papperskorgen. Är det någon gmailanvändare som kan berätta för mig hur jag ändrar så att de hamnar i Inkorgen istället?  //

6 kommentarer:

  1. Se här:
    https://support.google.com/mail/answer/63601

    Inte omöjligt att personen ställt in så mail som skickas till dig fortfarande vidarebefordras till honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mycket riktigt hittade jag en inställning (filter) där det stod någonting om att mejlet inte skall hamna i inkorgen. Har tagit bort filtret och testat från min frus och min egen teliaadress och de hamnade i inkorgen.
      Kan inte hitta någonting om att mejl skall vidarebefordras, men jag undrar ändå. Kvarstår att lösa varför vissa inte får mina mejl.

      Radera
  2. Här kommer fler förslag

    https://support.google.com/mail/answer/9008

    https://support.google.com/mail/answer/1366858?hl=sv

    SvaraRadera
  3. Har du kollat den senaste aktiviteten på kontot?

    Kolla instruktionerna här så kanske du har svaret
    på vad som egentligen har hänt med ditt gmail-konto

    https://support.google.com/mail/answer/45938?hl=sv

    SvaraRadera
  4. Min far fick också sitt gmail konto kapat. När vi till slut fick tillbaka kontrollen över det så såg vi att de lagt in filrer om automatisk vidarebefordran till annan adress. Men också att de ändrat reply-to adressen dvs om du mallar någon och så går den persons svar till en annan mailadress och du får alltså inte hans mailsvar. Det kan vara en förklaring.

    En annan tanke kan vara att i vårt fall har de skickat bluffmail till alla kontakter. Bluffmail om att tigga pengar om att man tappat plånbok och pengar och pass i annat land. Så det kan identifieras som spam hos mottagare och då kanske dina framtida mail inte kommer till dina mottagares inkorg utan fastnar i deras spamfilter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var lurigt värre. Precis samma saker hade man ändrat för mig. Lurigast va att man ändrat alla mina kontakter som slutade på .com till .corn . Det tog en vecka innan jag upptäckte det.

      Radera