2008-08-11

Direktreklamen når nu sitt mål


Den 28 juli skrev jag här på Uddevallabloggen om den så kallade direktreklamen som inte delades ut till lägenheterna i huset, utan lades i en hög innanför porten. Det hjälpte tydligen för i går sågs reklamutdelare ila omkring i huset och lägga reklambladen utanför respektive dörr i stället. Bra, hoppas att det fortsätter så!//

5 kommentarer:

  1. En liten skylt på dörren,
    med text: Ej reklam tack!

    Det fungerar - inget papperskrafs i brevlådorna och inget kastande i farstun av "överblivet material".

    Detta enkla meddelande fungerar i Karlskrona åtminstone.

    SvaraRadera
  2. En väldigt vacker dörr!

    SvaraRadera
  3. Kommentar till "sjöfartsintresserad": Det borde fungera det Du skriver om "Ej reklam, tack!" men tyvärr verkar det vara något som går fel. En attitydfråga kanske? Bor högst upp i ett hus där de flesta har nämnda meddelande på dörren, även undertecknad, men vem i huset får reklam, och dessutom MYCKET reklam?! Jo, jag för inte orkar utdelaren bära ner bunten igen och ALLT ska delas ut.

    SvaraRadera
  4. annaa m: Hela huset är väldigt vackert och massor med vackra detaljer. Tyvärr också exempel på fula byten av dörrar och fönster. Brevinkasten på originaldörrarna från 1912 är väldigt små så därför ha de flesta en brevkorg hängande under inkastet. Har tänkt att skriva om huset på bloggen men det har inte riktigt varit läge ännu.

    SvaraRadera
  5. Ett hus väl värt att skriva om. Har varit i några olika lägenheter, hade ett par klasskamrater i småskolan om bodde där. Gjorde även ett hemmahosreportage hos någon känd profil i slutet av 70-talet men kommer faktiskt inte ihåg vem.

    Har du för resten observerat att Uddevalla är en av de städer i landet som är mest ojämställt när det gäller statyer? Inte en enda känd kvinna avbildad. LR Melander har en pigg idé, den går att beskåda i min blogg just nu.

    SvaraRadera