Idag kl 12.26 fick jag det här mejlet från Uddevalla Energi. Hade jag tecknat ett nytt elhandelsavtal? Nej sannerligen inte.
Kl 19.22 kom detta lugnande mejl. Uddevalla Energi hade upptäckt att de skickat ett felaktigt mejl. Frågan infinner sig. Har Uddevalla Energi koll på alla sina kunder och deras avtal. Viss oro känner jag! ///
Vill vara anonym!
SvaraRaderaJobbar åt Uddevalla energi ibland.
Kort sagt.
Nej, det är inte bara kunder och deras avtal som dom har dålig koll på.
Obs! Fotfolket är duktiga och gör så gott dom kan ute i fält!
Jag har för mig att anvisningspriset är den sämsta lösningen man kan välja på den konstlade elmarknaden. Kanske dags att teckna ett bättre avtal trots allt?
SvaraRaderaAtt sådana här utskick ibland går snett är inget man i regel skall bry sig nämnvärt om eller hetsa upp sig över.
SvaraRaderaFörr när man manuellt skrev ut, lade i kuvert, klistrade igen och postade, var det väl mer sällsynt med liknande fel. Nu är det en knapptryckning för att skicka till hur många som helst. Ibland blir själva urvalet felaktigt och då blir det så här.
Självfallet vill organisationer inte att det går snett och gör sitt yttersta för att undvika det. Men det viktiga är trots allt att man upptäcker att det går snett och hanterar det.
Dom har nog bra koll på dig som kund i övrigt.
Jag ringde de samma dag två timmar efter mejlet kommit och framförde mina klagomål på att de tecknat ett rörligt avtal utan min tillåtelse. En stund senare ringde de tillbaka och bad om ursäkt.
SvaraRaderaBra att de skickade ut ett massmejl till alla som berördes då säkerligen flertalet annars hade accepterat det nya avtalet utan att tänka särskilt mycket över det.